Így kezeld a munkahelyi stresszt

A stressz a túlzott elvárások, megterhelések által kiváltott testi-lelki reakció. Akkor éljük át, ha úgy értékeljük a helyzetet, hogy a külső elvárások meghaladják az erőnket, képességünket.

Ezért is nem leszünk képesek sikeresen megbirkózni a kihívásokkal. A kérdés csak az: mit tehetünk az ilyen helyzetekben?

Hogyan győzhetjük le a stresszt és lehetünk kiegyensúlyozottabbak?

Stressz hatására a szervezetünkben pszicho fiziológiai változások következnek be, melyek hátterében a szimpatikus idegrendszer aktiválódása, a paraszimpatikus idegrendszeri működés megváltozása és még további összetett idegrendszeri és hormonális folyamatok állnak.

Ez alapvetően egy természetes és rövid távon a túlélést szolgáló, jótékony folyamat. A stressz önmagában tehát nem betegség, viszont ha nem fordítunk kellő figyelmet arra, hogy jól kezeljük a számunkra megterhelő helyzeteket, akkor tartós stressz hatására akár meg is betegedhetünk.

De honnan tudhatjuk, hogy túl sok a stressz?

Van, hogy tartósan feszített a tempó, viszont a szervezetünk egy idő után jelezni fog és fontos, hogy ezt észrevegyük. Ezek lehetnek a testi tünetek mellett érzelmi, mentális tünetek vagy viselkedésbeli változások is.

Íme néhány a leggyakoribb tünetek közül:
  • fejfájás
  • szédülés
  • ingerlékenység
  • indulatosság
  • koncentrációs képesség romlása
  • fokozott dohányzás, alkoholfogyasztás
  • fáradtság, kimerültség
  • félelem, szorongás
  • szétszórtság, figyelmetlenség
  • magas vérnyomás, mellkasi fájdalom
  • lehangoltság, depresszió
  • szexuális érdeklődés csökkenése
  • emésztési problémák, hányinger,
  • alvási nehézségek

Ha ezek közül többet is megfigyeltél magadon az utóbbi időben, itt az ideje lassítani… és megkeresni, hogyan tudod jobban kezelni a munkahelyi stresszt!

Az állandósult feszült állapotot általában ezek a munkahelyi tényezők idézik elő:

Idő nyomás: feszített munkatempó, feszes határidők
Túl sok munka: magas fizikai, mentális, érzelmi igénybevétel
A sikeres munkavégzésben való akadályozottság: sikertelenség, kudarcélmények a teljesítményben
Tisztázatlan munkakör, feladat: nem világos számunkra a munka célja, értelme
Kontroll hiánya: a munkavégzésre való személyes befolyás, kontroll  vagy információ hiánya
Személyes problémák: munkatársi kapcsolatok feszültsége

Hogyan csökkenthetjük a munkahelyi stresszt?

Illetve, ha csökkenteni nem is minden esetben tudjuk, nézzük hogyan érhetjük el, hogy ne gyakoroljon ránk negatív hatást.

Jelezd a főnöködnek vagy felettesednek, amennyiben úgy érzed túlterhelt vagy, túl sok feladatot kapsz vagy nagyon szorosak a határidők.

Tanuld meg, hogyan oszthatod be jól az idődet, és menedzselheted a feladataidat hatékonyabban!

Szervezz ki feladatokat, ha lehetőséged van rá!

Ne feledd, nem kell mindent neked csinálnod!

Tarts rövid, akár néhány perces szüneteket naponta többször!

Legyen pontos képed arról, mit várnak el tőled, milyen munkakört kell betöltened, milyen feladatok tartoznak hozzád (és az is fontos, hogy mi nem!).

Merj kérdezni! Ha valami nem egyértelmű, ne tartsd magad bizonytalanságban, ne stresszelj, derítsd ki a választ, legyél tisztában az elvárásokkal, határidőkkel!

Állíts sorrendet és priorizáld a feladatokat! 

Rangsorold a feladatokat sürgősség, fontosság és a saját fejlődésed, céljaid szempontjából! Majd kezd a napot mindig a sürgős és fontos teendőkkel!

Tanuld meg elengedni a nem sürgős és nem fontos feladatok miatti feszültséget!

Van, amin nem tudsz változtatni, mert egyszerűen nem vagy rá befolyással… ilyen esetekben egyetlen dolgon tudsz változtatni: a hozzáállásodon. Így a megfelelő gondolatokkal, 
“átkeretezéssel” elérheted, hogy ne legyen többé stresszforrás.

Fordíts magadra elég időt és foglalkozz azzal, ami feltölt és kikapcsol. Lehet ez időtöltés a családoddal, pároddal vagy a barátaiddal, edzés, egy jó film vagy egy forró fürdő. A lényeg, hogy ne a napi kötelezettségekről szóljon.

Tedd ellenállóbbá a szervezeted!

Ha a fenti tanácsokat megfogadod és beépíted az életedbe, érezni fogod a változást. Viszont ahhoz, hogy ez egy tartós állapottá válhasson, fizikailag is érdemes jobb állapotba hozni magad.

Ahhoz, hogy megerősödj és önmagad legjobb verziója lehess, a szervezetednek mindennap meg kell kapnia azokat a tápanyagokat, vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek biztosítják az optimális működését!

Viszont az sem mindegy, hogy ezt milyen formában juttatod be a szervezetedbe, hogy felszívódik-e, eljut-e a megfelelő helyre, hasznosul-e…

Hogyan érheted ezt el? Ajánlunk egy kiemelkedően hatékony, természetes módszert, mesterséges anyagok nélkül:

Megnézem

Válaszd ki a számodra megfelelő kiszerelést és rendeld meg a következő Immulina csomagodat!

Vagy tudj meg többet az Immulináról, és kérd a próbacsomagot!

Bejegyzés megosztása

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: whatsapp

Csatlakozz hozzánk!

Várunk zárt Facebook csoportunkba, ahol még többet megtudhatsz az Immulináról és arról, hogyan érheted el, hogy jobb állapotba kerülj!

További bejegyzések